סוגי פרצות אבטחה במגזר העסקי ואיך מונעים אותן

פרצות אבטחה הן הסיוט הגדול של כל עסק או ארגון ברחבי העולם, וניתן לומר שהן תולדה של הטכנולוגיה המתקדמת. אם בעבר מידע היה נשמר בקלסרים עבי כרס, כיום הכל נמצא במחשב ומגובה בשרתים או בענן. אם כך, פרצות אבטחה הפכו לנפוצות יותר ועלינו לשמור על המידע הרגיש בארגון.

פרצות אבטחה יכולות להיות מגוונות והן פוגעות בעסקים בכל סדר גודל, החל מתאגידי ענק ועד עסקים קטנים, הרי האקרים נעשים עם הזמן מתוחכמים יותר, כך שלא פלא שאנו שומעים על יותר ויותר מתקפות סייבר, דרישות כופר, איומים, וירוסים, זליגה של מידע ומה לא. מובן שכל אלה דורשים מעסקים להיות תמיד צעד לפני ההאקרים ולהצטייד בתוכנות אבטחת מידע מתקדמות וחדשניות שיאפשרו להם לשמור על המידע היקר הקיים בארגון או בעסק.

 

הכירו את פרצות הסייבר הנפוצות אצל עסקים קטנים ובינוניים

הצפנת קבצים (כופר)

התקפות כופר הפכו לנפוצות מאוד בשנים האחרונות ומדברים עליהן לא מעט. למעשה, האקרים חודרים למחשבים בארגון, מצפינים קבצים מסוימים ומבקשים תמורת שחרורם דמי כופר. חשוב לדעת שלא ניתן יהיה להיכנס או לעשות שימוש בקבצים, אלא אם תשלמו את הכופר שיכול להיות גם אלפי דולרים. הקבצים הללו יכולים להיות קריטיים לארגון כמו רשימת לקוחות, ספקים, מצגות, הצעות מחיר ועוד.

 

(DoS (Denial of Service

מתקפת DoS היא פופולרית מאוד ופוגעת באתרי אינטרנט ונכסים דיגיטליים של הארגון. כיום אתרי אינטרנט הפכו לכלי לגיוס לקוחות חדשים וסוג של כרטיס ביקור, ולכן האקרם מזהים את החולשה הזאת ופוגעים בשרתי WEB בהם מאוחסנים אתרי אינטרנט, חנויות מסחר וכו׳. מתקפה מסוג זה מאופיינת בהצפה של בקשות מזויפות המעמיסות על השרת וכך גורמות לשרתים ליפול. כדי להימנע ממתקפה זו, יש לרכוש תוכנות אבטחת מידע ייעודיות המגנות על האתר מפני המתקפות הללו.

 

Brute Force

זוהי התקפה קטלנית, כיוון שהתוקף מנסה לגלות את הסיסמאות של תוכנה מסוימת או אתר אינטרנט. כדי להגיע לסיסמה, הוא מריץ מספר רב של אפשרויות שונות של הסיסמה על מנת לגלות אותה. מדובר על מתקפה איטית יחסית, כיוון שעל התוקף לבדוק טווח גדול של אפשרויות, אך שהוא מגלה את הסיסמה הנזק יכול להיות משמעותי.

 

החדרת וירוסים ותולעים

וירוסים מאז ומעולם היו סיוט למחשבים בארגונים, אך ככל שעובר הזמן הם נעשים אלימים יותר ועשויים לגרום לנזקים גדולים לארגונים וכמובן לפגיעה ממשית בפעילות העסקית ובלקוחות. במקרה של וירוסים ותולעים, האקרים מחדירים קישורים זדוניים המופצים דרך אימיילים שנראים תמימים, אך לחיצה עליהם יכולה להפיץ וירוסים קטלניים. ולגרום לנזקים גדולים.

 

איך תוכלו למנוע את הפרצה הבאה לעסק שלכם?

כפי שאמרנו, פרצות אבטחה הפכו לאיום ממשי לכל עסק, החל מעסקים קטנים ועד ארגוני ענק, ולכן יש צורך להתקין תוכנות אבטחת מידע אפקטיביות שימנעו את הפרצה הבאה. אנחנו בחברת UP-IT מציעים מגוון פתרונות אבטחה של המותגים הגדולים בעולם, כך שתוכלו ליהנות משקט נפשי ולדעת שהמידע היקר בארגון מאובטח ברמה הגבוהה ביותר.

מאמרים נוספים

צרו קשר

מעוניינים בשירותי IT, אבטחה, מתח נמוך או שירות אחר, מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות הטופס המצורף, במייל או בטלפון, ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן